http://www.galbani.cz
Vyhledat recept

Související témata

liguria-0

Italská kuchyně

Liguria

Historie Galbani

push-histoire-galbani

Galbani je v Itálii jedničkou v oblasti sýrových specialit a jedním z hlavních hráčů na trhu sýrových výrobků. Společnost prodává více než 300 výrobků v 50 zemích světa. Je jedním z nejvýznamnějších výrobců potravinářského průmyslu díky svým 3100 zaměstnancům a čtyřem výrobním závodům v Itálii.

Všechny výrobní závody, které se nacházejí na severu Itálie (Casale Cremasco, Corteolona, Melzo a Certosa) jsou vybaveny nejmodernější technologií. Všechny mají certifikaci ISO 9002 a ISO 14001.

Kvalita byla vždy ve firmě Galbani nejdůležitějším kritériem: tradiční výrobní metody a přísné kontroly jsou zárukou důvěry jak pro klienty, tak pro spotřebitele. Tyto nároky mají pro firmu Galbani zásadní význam. Kvalita a spokojenost klientů je absolutní prioritou.

Z tohoto důvodu se prováděné kontroly a testy týkají celého výrobního řetězce. Galbani zajišťuje naprosto dokonalou dohledatelnost a používá ty nejpřísnější normy, od zásobování surovinami, až po fázi hotového výrobku.


1882

historie-1882

Všechno začalo v malé vesničce Valsassina, ve svěžím údolí v lombardských Alpách, na březích jezera Lecco. A právě zde, nebo přesněji v místě Ballabio, zahajuje Egidio Galbani a jeho otec Davide první výrobu sýru, v té době se specializují na « robiolu ».

Zajímavost

Egidio Galbani a jeho otec Davide započali své dobrodružství ve světě mléčných výrobků jako svoji „doplňkovou činnost“. Prvním zaměstnáním Davida, otce rodiny, bylo kovářství. Na samém počátku to vypadá, že syn Egidio půjde v jeho stopách, ale objevuje v sobě skutečnou vášeň pro sýr a podnikatelskou činnost a rozhodne se, že bude v tomto oboru investovat.

Ballabio

Město Ballabio bylo proslavené již na konci 19. století pro svoji tradici ve výrobě sýrů: tato oblast je velmi dobře známá pro své travertinové jeskyně, které jsou přirozeně chladné, mají vysoký obsah plísní a jsou tudíž ideální k uchování sýrů. K této šťastné okolnosti, existující díky vhodným geografickým podmínkám v dané oblasti, připojuje rodina Galbani svůj zápal, svoji zvědavost a… vynikající podnikatelské schopnosti.


1896

historie-1896V roce 1896 prokazuje mladý Egidio Galbani své podnikatelské kvality tím, že si pronajímá farmu Cascina Triulza v Melzo, kde začíná zpracovávat mléko za pomoci dalších sedmi zaměstnanců a technické pomoci motoru s obsahem 3 koní.

Egidio Galbani

V malé mlékárně v Cascina Triulza se stará osobně o provoz kotle Egidio. Mladý Egidio provozuje tuto činnost naplno, vždy jako skutečný profesionál, s houževnatostí pro něj typickou a získává svůj certifikát na obsluhu kotle a tím je schopný zaručit ideální vyhřívání celé své malé továrny.


1898

Galbani již není rodinnou firmou, ale společností zaměstnávající 12 osob. Zvyšuje se nejenom výroba, ale také úspěch firmy: proslulost Davida a Egidia Galbani a jejich výrobků překračuje hranice země. Jejich sýry jsou vystavovány (a získávají ocenění) na výstavách v Bruselu, Paříži a Mnichově. Jedná se o začátek kariéry, jejímiž silnými body jsou zahraniční expanze a pozornost věnovaná potřebám spotřebitelů za hranicemi země.


1900

historie-1900Egidio získává potvrzení svých prvních úspěchů a jeho kariéra v mlékárenském průmyslu nabírá rozhodující směr, jak to sám těmito slovy nazývá.

« Skutečnost, že komise na výstavě v Paříži v roce 1900 (které se zúčastnili výrobci tohoto odvětví ze všech zemí) mi udělila První cenu, představuje nejpádnější důkaz o tom, že mé speciality mohou konkurovat specialitám výrobců ze všech ostatních zemí »

– Egidio Galbani –


1906

historie-1906cVytvoření výrobku Bel Paese, stěžejního sýru společnosti Galbani, který bude později dokonce nazván „králem sýrů“ a odolá silné francouzské konkurenci. Jak začala historie tohoto úspěchu? Egidio si přeje vytvořit sýr, který převezme charakteristické rysy francouzských výrobků, ale současně bude mít jemnější chuť a slabší vůni. Další věc, která je pro Egidia velmi důležitá je « neexistující lokalizace » tohoto nového sýru, jeho cílem je vytvořit moderní produkt, který není charakteristický pro určitou oblast, ale díky kterému se každý může cítit jako doma a to bez ohledu na to, kde se právě nachází.

Záměry Egidia se odrážejí nejen v samotném jméně « Bel Paese » (« Krásná země »), ale také v obalu výrobku, který je moderní a atraktivní.

Sýr Bel Paese

historie-1906bEgidio hledá jméno, které by dal svému novému produktu a řešení nachází v … literatuře. Starý přítel jeho otce, opat Antonio Stoppani, sepsal v roce 1875 dílo « Il Bel Paese », mistrovské literární dílo, které hovoří o krásách Itálie. K pokřtění sýra, který měl spojit severní Itálii s jižní nemohl nalézt žádnou lepší inspiraci.

Štítek na obalu je v daném období inovativní a téměř revoluční, nejen díky své zvláštní charakteristické velikosti, protože překrývá celý sýr, ale také díky svým grafickým prvkům.

Egidio nastudoval tak dobře všechny detaily, že Bel Paese je, a to i v dnešní době, opravdovým úspěchem.


1911

Historické sídlo v Cascina Triulza je zavřené. Společnost Galbani se stěhuje do malého města Melzo, které se nachází několik kilometrů od Milána. Budova se skládá z hlavní haly, sálů pro přejímku mléka, přístřešku pro koně, ze skladů zboží a několika dalších domů (zpočátku pro rodinu Galbani, později také pro jejich zaměstnance).


1920

historie-1920aSpolečnost Galbani vychází z první světové války téměř bez úhony, protože produkce měkkých sýrů pro ozbrojené síly a nemocnice je zajištěna zavedením povinného konsorcia. Jakmile první světová válka skončí, uskutečňuje Egidio další modernizaci společnosti instalací inovativních chladících systémů do závodu v Melzo.

Využívá také tohoto období růstu tak, že dne 26. května 1920 zakládá « Akciovou společnost Egidio Galbani ».

Akciová společnost Egidio Galbani

historie-1920bSpolečnost prohlašuje za svoji podnikatelskou činnost « průmysl a obchod s mléčnými výrobky obecně a výrobky od nich odvozenými ». Novou společnost tvoří bratři Egidio a Giuseppe, Giacomo (syn Giuseppeho) a další podnikatelé z okolí.


1925

Mlékárna ve městě Giussago (v departmentu Pavia) zahajuje svoji činnost a právě zde se vyrábí výrobek – slavný sýr Bel Paese a vynikající Mascarpone Galbani, ideální k přípravě tiramisu, slavného tradičního italského dezertu, proslaveného také v zahraničí.


1926

Pravděpodobně ze zdravotních důvodů opouští Egidio společnost a přenechává její řízení ostatním spoluzakladatelům.


1934

historie-1934Společnost Galbani zaměstnává více než 1000 osob, vlastní 56 skladů v hlavních italských městech a pokračuje ve své expanzi v zahraničí, kde vlastní 4 pobočky, 32 skladů a 108 sídel zastoupení, z nichž se nejvzdálenější nachází v Argentině.


1936

historie-1936Galbani vstupuje do světa masného průmyslu zakoupením uzenářského závodu v Melzo, který se specializuje na výrobu mortadely, vařené šunky a salámů.


1945

V průběhu druhé světové války pracuje pro společnost Galbani 62 dodavatelů mléka. Mléko přivážejí do závodu na koňských spřeženích, které již dlouhou dobu brázdily venkovské cesty v okolí továren.


1956

historie-1956dGalbani vstupuje do srdcí Italů pomocí svého slavného sloganu « Galbani představuje důvěru ».

Ve stejném roce je uvedena na trh mozzarella Santa Lucia a stává jedním z nejvýznamnějších hráčů v historii této značky.

Mozzarella Santa Lucia

historie-1956bMozzarella Santa Lucia, jak byla vyrobena v roce 1956, je charakteristická díky svému zvláštnímu tvaru: připomíná protaženou kouli zúženou uprostřed a tvarem se podobá osmičce. Je balena do dřevěných krabiček s ledem uvnitř.


1959

historie-1959aKomunikační strategie společnosti Galbani prokázala své schopnosti již v dobách navržení speciálního « obalu », vytvořeného pro Bel Paese a tento nový důmyslný obal je jen potvrzením toho, že firma Galbani má dostatek talentu k tomu, aby byla vždy o krok napřed oproti svým konkurentům ve světě výroby sýrů.

historie-1959cV roce 1959 je Paolo Panelli poprvé pověřen rolí v televizním pořadu pro děti nazvaném „Ercolino sempre in piedi“ a zapisuje se do historie celé jedné dětské generace. Ecrolino, který je sympatický, oblíbený a slavný však nezůstává pouze v srdcích dětí.

Oblíbenost Ercolina dosahuje maximální úrovně. Zde je « nafukovací » verze, která bavila všechny děti.


1961

historie-1961Svět « koňských povozů », typických vozidel, které se podobaly kočárům, používaných do této doby k přepravě mléka, se chýlí ke konci s novým technologickým pokrokem 60. let. Jedná se o nástup dodávek!

Mléko je stále přepravováno v klasických nádobách, dodáváno a dojeno ráno a večer. Něco se přesto změnilo: zvyšuje se množství mléka, stejně jako i počet najetých kilometrů každý den. Aby se člověk mohl stát jedním z « menalatte » (přepravce mléka) u společnosti Galbani, musí mít dobrý charakter.

Uvádíme několik historek, vyprávěných přímo těmito neúnavnými muži …

« Se zemědělci jsme měli dobré vztahy v případě, že jsme dělali dobře svoji práci. Samozřejmě se občas vyskytl nějaký trošku vychytralý venkovan, který ti dal nedostatečně naplněnou bandasku a z toho mohla vzniknout hádka … » vypráví Canzio, přepravce mléka a člověk pověřený přepravou syrovátky pro chov prasat.

« Dělal jsem tuto práci 13 let, bez počítání hodin přesčasů, protože jsme museli jezdit za přepravci mléka, kteří začínali sběr v jednu hodinu ráno a končili v osm. Jednu noc jsem vyjížděl o půlnoci, další v jednu ráno, jinou noc ve čtyři ráno … » « Cesty nebyly krátké: trasu jsme museli znát nazpaměť ! » vypráví Giuseppe, nejprve kontrolor kvality mléka, později přepravce mléka.


1965

historie-1965Do této doby měla mozzarella Santa Lucia svůj charakteristický tvar do osmičky.

V roce 1965 z ní udělal filmový seriál « Carosello » (často se jednalo o komické scénky odlehčeného typu nebo hudební mezihry), po kterém následovala reklama. Ta byla zcela inovatnivní a nová: Santa Lucia s tekutinou na povrchu v zataveném obalu. Ale ano, první verze « moderní » mozzarelly byla vynalezena společností Galbani !


1970

historie-1970První oficiální konsorcium Gorgonzoly bylo založeno ve městě Novara; Galbani se stává jednou ze zakladatelských společností Konsorcia, jehož cílem je « chránit a dohlížet na výrobu a prodej Gorgonzoly a užívání jejího označení ».

Co se týče produkce sýrů, existuje velké množství předpisů a je nezbytné, aby byly dodržovány.

Věděli jste například, jaké jsou dva italské regiony, které mají povolení vyrábět Gorgonzolu ? Podle zákona (a samozřejmě také podle tradice) má pouze několik departmentů v Piemontu a Lombardii právo vyrábět slavnou Gorgonzolu.


1994

12. září: den otevřených dveří u Galbani. Značka je velmi blízká svým spotřebitelům !


2006

Galbani se spojuje s firmou Lactalis ,světovým lídrem v oblasti sýrových mléčných výrobků. Značka získává ještě větší mezinárodní význam.


2008

Vytvoření skupiny Lactalis Italia, která sdružuje historické značky sýrového italského venkova, jako jsou Cademartori a samozřejmě Galbani.


2012

2012 : Galbani slaví své 130. výročí.

historie-2012

130 let osobností, historie, zajímavostí, výrobků a výběru. Cesta, kterou značka ušla, prochází také přes její symbolický znak !