130 Let Historie Historie Galbani

Galbani je v Itálii jedničkou v oblasti sýrových specialit a jedním z hlavních hráčů na trhu sýrových výrobků. Společnost prodává více než 300 výrobků v 50 zemích světa. Díky svým 3100 zaměstnancům a čtyřem výrobním závodům v Itálii je jedním z nejvýznamnějších výrobců potravinářského průmyslu. Dnešní úspěchy mají za sebou už více než 130 let trvající cestu. Vydejte se na ni spolu s námi…

1882

V městečku Ballabio v údolí lombardských Alp zahajují Egidio Galbani a jeho otec Davide první výrobu sýru.

90. léta 19. stol.

Galbani přestává být rodinnou firmou, ale stává se z ní společnost, která postupně navyšuje počet svých zaměstnanců až na 12. Věhlas výrobků Galbani překračuje hranice Itálie.

1900

Egidio Galbani získává na výstavě v Paříži cenu za první místo, což se později ukazuje jako rozhodující impulz pro jeho další činnost v mlékárenském průmyslu.

1906

Vzniká Bel Paese – stěžejní sýr společnosti Galbani. Inspirací tomuto novému výrobku jsou francouzské sýry, přičemž má však o něco jemnější chuť a slabší vůni. Svým moderním a atraktivním obalem, jakož i názvem („Krásná země“) poukazuje na krásu celé Itálie, nikoli pouze jedné konkrétní oblasti.

10. léta 20. stol.

Novým působištěm společnosti se stává Melzo, malé město poblíž Milána, kde si rozrůstající se firma buduje rozsáhlejší zázemí. Během 1. světové války stanovuje italská vláda povinnou produkci měkkých sýrů pro ozbrojené síly a nemocnice. Díky tomuto výnosu přečkává společnost Galbani válku bez výraznějších ekonomických ztrát.

20. léta 20. stol.

Na samém začátku tohoto období je založena „Akciová společnost Egidio Galbani“. O několik let později Egidio společnost opouští.

30. léta 20. stol.

Společnost Galbani zaměstnává již více než 1000 osob, vlastní několik desítek skladů a 4 pobočky v zahraničí. Zakoupením uzenářského závodu v Melzu rovněž vstupuje do světa masného průmyslu.

40. léta 20. stol.

V průběhu 2. světové války rozšiřuje společnost síť svých dodavatelů mléka až na číslo 62.

50. léta 20. stol.

„Galbani představuje důvěru,“ to je slavný slogan, který pomáhá společnosti ukotvit se v povědomí Italů ještě pevněji. Na trh rovněž přichází mozzarella Santa Lucia, která se stává jedním z nejvýznamnějších produktů značky.

60. léta 20. stol.

Santa Lucia mění svůj charakteristický „osmičkový“ tvar a začíná se prodávat v podobě koule s tekutinou uvnitř zataveného obalu. Mozzarella Galbani se tak stává průkopníkem „moderní“ mozzarelly, jak ji známe dnes.

1970

Galbani se stává jednou ze zakladatelských společností prvního oficiálního konsorcia gorgonzoly, jehož cílem je dohlížet na výrobu a prodej gorgonzoly, jakož i na užívání jejího označení.

2006

Galbani se spojuje s firmou Lactalis, světovým lídrem v oblasti sýrových mléčných výrobků. Tím značka nabývá ještě většího mezinárodního významu.

2008

Dochází k vytvoření skupiny Lactalis Italia sdružující historické značky sýrového italského venkova, mezi něž patří i Galbani.

2012

Společnost Galbani slaví 130. výročí svého založení a s ohledem na svou prosperitu, stabilitu a oblíbenost u spotřebitelů se může bez nejmenších obav vydat k dalším milníkům, jež budou i nadále psát její slavnou historii.